تعمير لپ تاپ دل
آموزش كامل و جامع تعمير لپتاپ دل

احتمالا يكي از مهمترين سرگرمي هاي خانواده شما هم تماشاي تلويزيون است. برنامه هاي خبري، مستندها، فيلم، سريال و هزاران برنامه مفرح ديگر كه تمامي اعضاي خانواده شما را به مدت چندين ساعت در پاي تلويزيون تان مي نشاند. با اين اوصاف، جاي تعجب ندارد كه در هنگام خرابي تلويزيون ايكس ويژن خود احساس ناراحتي، كلافگي و بي حوصلگي داشته باشيد. اما اين احساس موقتيست چرا كه متخصصين مجرب كاراباما براي بازگرداندن آسايش، نشاط و سرگرمي به خانه تان در كنار شما و آماده خدمت رساني در سريعترين زمان ممكن هستند. 

راه حل رفع مشكلات تلويزيون ايكس ويژن 

در صورت بروز مشكل در تلويزيون ايكس ويژن تان بهتر است دو مورد را حتما به ياد داشته باشيد. يك اينكه مشكل به وجود آمده در دستگاه شما خود به خود به وجود نيامده و از بين نمي رود و حتما مي بايست براي تعمير تلويزيون ايكس ويژن خود سريعا اقدام كنيد. مورد دوم به تعميركار تلويزيون شما مربوط است كه براي جلوگيري از بروز مشكلات جديد يا تشديد مشكل قبلي، الزاميست كه حتما به متخصص تلويزيون ايكس ويژن مراجعه كنيد.

تلويزيون‌هاي ايكس ويژن يكي از مدل‌هاي جديدي است كه طي سال‌هاي اخير در بازار عرضه شده است. بازار اوليه اين دسته از تلويزيون‌ها در ايران و خاورميانه است. ايكس ويژن يكي از محصولاتي است كه در يك كمپين در ماه آگوست سال ۲۰۰۶ به شركت توزيع ماد ايران پيوست و به اين ترتيب نام تجاري X.Vision در ايران راه اندازي شد. جهت پي بردن به علل خرابي تلويزيون ايكس ويژن در ابتدا بايد تمامي ويژگي‌هاي اين دسته از تلويزيون‌ها را بشناسيم. در اين بررسي، قطعات به كار رفته شركت‌هاي توليدي از همه نكات مهم‌تر است. بيشتر مدل‌هاي تلويزيون‌هاي ايكس ويژن از پنل‌هايي تشكيل شده‌اند كه قطعات آن داراي بخش‌هاي لايت برد و تيكان هستند. اين پنل‌ها شباهت زيادي به قطعاتي دارند كه برندهاي ايراني و شركت‌هاي داخلي آن‌ها را توليد مي‌كنند. خرابي تلويزيون ايكس ويژن در اين زمينه را مي‌توان با بررسي اين پنل‌ها برطرف كرد. 

ويژگي‌هاي تلويزيون ايكس ويژن 

در جواب سوال اينكه آيا تلويزيون ايكس ويژن خوب است؟ از ويژگي‌هاي تلويزيون‎هاي ايكس ويژن كه آن‌ها را از ديگر تلويزيون‌ها مجزا مي‌كند مي‌توان به اين چند مورد اشاره كرد: 

  • مجهز به پانل LED با درجه كيفي +A
  • داراي DVBT داخلي با كيفيت  HD
  • وضوح تصوير بالا Full HD يا رزولوشين ۱۹۲۰ x 1080
  • زاويه ديد بسيار وسيع ۱۷۸ درجه افقي و عمودي
  • روشنايي و وضوح بسيار بالا در تصوير
  • قابليت پخش فيلم به حالت ۲۴ فريم در ثانيه
  • قابليت پخش صدا با فرمت‌هاي MP3,WMA,AAC
  • مجهز به ماشين زمان Time Shift
  • قابليت ضبط برنامه‌هاي تلويزيوني PVR حتي در حالت آماده به كار (استندباي)
  • قابليت نمايش عكس‌ها با فرمت‌هاي JPG,JPE,PNG,BMP
  • قابليت پخش تصاوير با فرمت‌هاي DIVX,MPG,MPEG,MP4,MOV,MKV
  • قابليت پخش تصاوير، فيلم‌ها و موزيك از روي حافظه USB
  • مجهز به پردازشگر چند هسته‌اي 

اگر در حين تماشاي تلويزيون به يكبار دستگاه خاموش شود، يا در صورت وجود تصوير صداي تلويزيون قطع گردد يا بلعكس و يا خطوط سفيد يا سياه افقي يا عمودي بر روي تصوير مشاهده شود، به طور كلي مي تواند لذت تماشاي تلويزيون را از شما سلب كند. مشكلات متداول تلويزيون ايكس ويژن بسيارند كه با توجه به عوامل مختلف و نوع استفاده كاربران ممكن است بروز يابند. به طور مثال: 

  • روشن نشدن تلويزيون يا تاخير در روشن شدن
  • بهم خوردن تنظيمات رنگ، نور و صدا
  • بهم خوردن سايز تصاوير و كش و قوس آمدن آنها
  • تركيب شدن رنگها
  • از كار افتادن بلندگوها يا دكمه هاي روي تلويزيون
  • شكستگي پنل و صفحه نمايش يا ترك برداشتن آن
  • و…

روشن نشدن تلويزيون ايكس ويژن چه دلايلي مي‌تواند داشته باشد؟

از ديگر علل خرابي تلويزيون ايكس ويژن، روشن نشدن تلويزيون است. در برخي مواقع با روشن نشدن تلويزيون به بروز مشكل پي مي‌بريم. اين عيب به طور معمول مربوط به قسمت پاور تلويزيون مي‌شود. با تعويض قطعه خراب پاور سوپلاي به احتمال قوي مشكل پاور برطرف خواهد شد، ولي در صورتي كه مشكل برطرف نشد خرابي تلويزيون ايكس ويژن شما با تعويض كلي پاور  برطرف مي‌شود. بيشتر مواقع اين قطعه سه ماه گارانتي دارد كه اگر شامل گارانتي باشيد مي‌توانيد از اين خدمات براي رفع خرابي تلويزيون ايكس ويژن خود استفاده كنيد.

  • عيب يابي روشن نشدن تلويزيون ايكس ويژن
  • روشن نشدن تلويزيون ايكس ويژن به علت خرابي برد پاور تلويزيون
  • روشن نشدن تلويزيون ايكس ويژن به علت ويروسي شدن مين برد تلويزيون
  • دير روشن شدن تلويزيون ايكس ويژن به علت فرسودگي قطعات برد پاور
  • روشن نشدن تلويزيون ايكس ويژن به علت خرابي cpu مين برد
  • رفع مشكل روشن نشدن تلويزيون با ريست كردن تلويزيون ايكس ويژن
  • اعزام سرويس كار و تكنسين تخصصي تلويزيون در سريعترين زمان ممكن به محل شما

خرابي برد پاور تلويزيون ايكس ويژن

يكي از دلايلي كه باعث مي شود تلويزيون روشن نشود، خرابي برد پاور تلويزيون مي باشد. برد پاور تلويزيون وظيفه ولت رساني به تمام قسمت هاي تلويزيون را دارد در صورتي كه ولت كم باشد يا قطع شده باشد، تلويزيون روشن نمي شود. برد پاور معمولا در اثر نوسان برق دچار خرابي مي شود. نوسان برق به معني بالا و يا پايين آمدن زياد ولتاژ تلويزيون مي باشد. وقتي برد پاور به علت نوسان برق دچار سوختگي مي شود بايد تمام قطعات خراب تعويض شوند. براي اينكه برد پاور بيشتر عمر كند قطعات فرسوده نيز بايد تعويض شود.

دير روشن شدن به چه دليل است؟

از ديگر علل خرابي تلويزيون ايكس ويژن دير روشن شدن تلويزيون است كه اين مورد نيز مرتبط به پاور مي‌شود. زماني كه به وسيله كنترل و يا حتي دكمه پاور تلويزيون را روشن مي‌كنيد ممكن است مدت زمان طولاني تلويزيون روشن نشود. براي بررسي و رفع اين مشكل بايد بخش پاور بررسي و رفع ايراد شود.

حال در صورتي كه تلويزيون شما دچار نقص فني شد كه قادر به تعمير آن نبوديد، پيشنهاد مي‌كنيم با يك كارشناس متخصص در اين زمينه مشورت كنيد. در حال حاضر سامانه آچارباز، آماده ارائه خدمت به مشتريان خود است

ويروسي شدن مين برد تلويزيون ايكس ويژن

يكي از دلايلي كه باعث روشن نشدن تلويزيون ايكس ويژن مي شود ، ويروسي شدن مين برد تلويزيون مي باشد. معمولا ويروسي شدن در تلويزيون هاي اندرويد و اسمارت اتفاق مي افتد.

با نظر قراردادن اتصال 80 درصد از تلويزيونهاي هوشمند به اينترنت از سال 2015 مجهز نمون اسمارت تي وي ها به آنتي ويروس جزء اولويت توليد كنندگان تلويزيون هاي هوشمند قرار گرفت. در حال حاضر اكثر تلويزيون هاي هوشمند داراي آنتي ويروس مي باشند و انواع برنامه هاي آنتي ويروس در منابع معتبر قابل دسترسي و استفاده هستند. 

طبق تحقيقياتي كه توسط كارشناسان انجام شده اتصال تلويزيون هوشمند به اينترنت مي تواند باعث هك سيستم شود كه اين به منزله دعوت افراد ناخوانده به منزل شما است. با توجه به افزايش دانلود انواع فيلم ها از اينترنت و محبوبيت پيدا كردن انواع كانال هاي تلويزيوني كه با اتصال به اينترنت قابل دسترسي هستند احتمال آلوده شدن تلويزيون به ويروس وجود دارد. 

با توجه به توضيحات بالا بهتر است كه در ماه يك بار تلويزيون خود را اسكن كند تا از ويروسي شدن آن جلوگيري كنيد. بهتر است قبل از اتصال هارد و فلش ممري آن را ويروس كشي كنيد. 

بروز مشكل در برد پاور تلويزيون

در تمامي تلويزيونها قسمتي به نام منبع تغذيه (power supply) يا برد پاور وجود دارد كه وظيفه اصلي آن توزيع ولتاژ مناسب به ساير بردها و قسمت هاي تلويزيون مي باشد.

ولتاژ ۲۲۰ ولت برق شهر با ورود به اين قسمت تلويزيون (برد پاور ) پس از انجام مراحلي تبديل به ولتاژهاي پايين تر و DC كه تلويزيون به آن احتياج دارد مي شود و به قسمت هاي مختلف دستگاه مانند مين برد ، برد تيكان ، بك لايت و … ارسال مي شود.

حال اگر اختلالي در كار اين برد بوجود بيايد و ولتاژ خروجي بوجود نيايد عملا تلويزيون بدون استفاده مي گردد. البته بسته به شرايط ، در برد پاور عيبهاي بوجود مي آيد كه خود را به صورت هاي مختلفي نشان مي دهد . 

عيب هاي ظاهري كه در صورت خرابي برد پاور خواهيم داشت مي توانند به صورت زير خود را نشان دهند:

  • خاموش شدن كامل تلويزيون (حالت مرگ يا DEAD)
  • دستگاه تلويزيون روشن نمي شود و چراغ استندباي جلوي (چراغ LED) آن خاموش است .
  • دستگاه تلويزيون روشن نمي شود و چراغ استندباي آن (چراغ LED) چشمك مي زند
  • پس از چند ساعت تلويزيون بطور اتوماتيك خاموش مي شود.
  • تلويزيون دير روشن بشود . (تاخير در روشن شدن)
  • تلويزيون خود به خود خاموش مي شود.
  • انواع خرابي در تلويزيون هاي LCD و LED ايكس ويژن
  • تلويزيون دير روشن مي شود

 عيبي كه مي تواند به علت بردپاور باشد و بايد قطعات فرسوده عوض شوند. 

نبود تصوير تلويزيون و يا قطع و وصل تصوير تلويزيون 

اين مشكل مربوط به بك لايت ال سي دي مي باشد كه به هر دليلي مي تواند باشد، مانند خرابي برد پاور و اينورتر. 

اين ايراد بيشتر در مدل هاي KD20 و KD30 پيش مي آيد. 

تعمير تاچ ال سي دي گوشي شيائومي MI9

خاموشي تلويزيون و چشمك زدن چراغ پاور تلويزيون 

اين مشكل مربوط به بردپاور مي باشد و بايد در اسرع وقت حل شود و ممكن است در بعضي مواقع از مين برد هم باشد اين خرابي بيشتر مربوط به نيم سوز شدن قطعات نيمه هادي مي باشد.

حالت استندباي تلويزيون 

شايد اين مشكل به علت قديمي شدن قطعات بردپاور شما باشد اگر در اسرع وقت اقدام به تعميرش شود با تعويض قطعات اين مشكل برطرف مي شود ولي اگر حل نشود در طولاني مدت ممكن است به مين برد هم آسيب برساند. 

هرگونه مشكل در روشن نشدن تلويزيون به احتمال زيادي به علت بردپاور مي باشد كه مي تواند بر اثر نوسان برق ايجاد شده باشد. نوسان برق مشكلات بسياري مي تواند به دستگاه شما وارد كند و حتي ممكن است به مين برد هم صدمه بزند. 

تلويزيون صدا دارد ولي تصوير ندارد 

اين مشكل در تلويزيون هاي LED بسيار ديده مي شود ولي در LCD ها هم اين مشكل وجود دارد و علت آن مي تواند بر اثر ريخته شدن آب و يا قرار گرفتن در رطوبت زياد و يا وارد شدن ضربه به دستگاه باشد. 

قطع شدن صداي تلويزيون 

بيشتر مدل هاي تلويزيون ايكس ويژن از پنل هايي تشكيل شده اند كه قطعات آن داراي بخش هاي لايت برد و تيكان هستند. خرابي تلويزيون ايكس ويژن ممكن است مربوط به اين بخش ها باشد. اين ايراد در مدل IMP9 رخ مي دهد. 

تمام حواستان بايد باشد كه از فشار بيش از حد به پنل LCD جلوگيري شود هنگام حمل و نقل يا تميز كردن دستگاه ممكن است دچار فشار شود كه به LCD فشار زيادي وارد مي شود. 

بايد در نظر داشته باشيد كه پنل LCD را نمي توان تعمير كرد و بايد حتما تعويض شود. از پنلي كه شكسته مي شود مايعي سمي خارج مي شود و بسيار خطرناك است. 

در صورت افت عملكرد دستگاه تلويزون ايكس ويژن و يا بروز هرگونه نقص در بدنه و يا حتي تصاوير آن، كافي است تا با نمايندگان ما تماس بگيريد. 

تعمير تلويزيون ايكس ويژن

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۰ دى ۱۴۰۰ ] [ ۰۲:۱۶:۲۹ ] [ پوران دخت خدابخش ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

بهترين و با كيفيت ترين مقالات و آموزش ها را ميتوانيد در وبلاگ ما مشاهده كنيد. اينجا همان جايي است كه شما به مهارت و اطلاعات مورد نياز براي آشنايي و تعمير وسايل مد نظر خود را به صورت كامل و همچنين كاربردي كسب ميكنيد.
نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی