تعمير لپ تاپ دل
آموزش كامل و جامع تعمير لپتاپ دل

چرا به افزايش حافظه داخلي گوشي نياز داريم؟ پاسخ بسيار ساده است. با افزايش حجم برنامه در طول سال هاي اخير و همچنين افزايش كيفيت دوربين ها و در نتيجه افزايش حجم فايل هاي عكس و فيلم، نياز به افزايش حافظه داخلي گوشي، شكي براي نياز به حافظه بيشتر باقي نمي ماند. يك مقايسه ساده بين حجم نسخه هاي مختلف برنامه اي مانند اينستاگرام در طول زمان افزايش حداقل 4 برابري را در حجم اين برنامه نشان مي دهد.

علاوه بر اين در مرور زمان و ذخيره اطلاعات حافظه كش در اين برنامه شما ممكن است با حجمي بيشتر از يك گيگابايت در اين برنامه روبرو شويد. با اضافه كردن اين مورد به فراگير شدن عكس گرفتن با گوشي موبايل از تك به تك لحظه هاي زندگي مشكل دو چندان مي شود. اما براي افزايش حافظه داخلي گوشي چه بايد كرد. در اين مقاله به چند روش براي افزايش حافظه داخلي گوشي بدون استفاده از مموري جانبي و در ادامه به بررسي حافظه جانبي گوشي مي پردازيم.

روش هاي افزايش حافظه داخلي گوشي 

براي افزايش حافظه داخلي گوشي اندرويدي روش هاي مختلفي وجود دارد كه در يك دسته بندي مشخص قرار ميگيرند.

  • استفاده از حافظه جانبي
  • پاك كردن حافظه كش
  • استفاده از حافظه ابري (Cloud)
  • استفاده از اپليكيشن هاي استريم موسيقي
  • انتقال فايل به كامپيوتر
  • استفاده از نرم افزار هاي آناليز حافظه
  • پاك كردن محتويات پوشه دانلود

شايد اولين راه حل براي افزايش حافظه داخلي گوشي اندرويدي، كه به ذهن ما مي رسد، استفاده از حافظه جانبي يا Memory Stick  باشد، اما روش هاي ديگري كه در بالا اشاره كرديم، به شما كمك مي كند تا بدون صرف هزينه براي خريد حافظه جانبي، حجم حافظه اشغال شده گوشي خود را كاهش دهيد. در ادامه به بررسي اين روش ها مي پردازيم.

قبل از هر اقدامي براي افزايش حافظه داخلي گوشي خود، به سراغ حافظه كش نرم افزارهاي گوشي، به خصوص اپليكيشن هاي شبكه هاي اجتماعي برويد. اينستاگرام، واتساپ، تلگرام و بسياري ديگر از اين نرم افزارها، حجم بالايي از اطلاعات را در مرور زمان در گوشي شما ذخيره مي كنند. چت هاي صوتي، عكس هاي ارسال شده و يا دريافت شده در چت هاي خصوصي و گروهي، ويدئو هاي دانلود شده و بسياري ديگر از اين موارد، حجم بالايي از حافظه گوشي شما را اشغال مي كنند.

كافيست سري به تنظيمات گوشي خود بزنيد تا احتمالاً با حافظه كش چند گيگابايتي اين اپليكيشن ها روبرو شويد. پاك كردن اين حافظه كش مي تواند به شما در افزايش حافظه داخلي گوشي كمك بزرگي بكند. براي اين كار به صفحه تنظيمات (Settings) برويد و سپس وارد گزينه برنامه (Apps) شويد و برنامه مورد نظر خود را در ليست انتخاب كرده و وارد آن شويد. در بخش حافظه (Storage) از گزينه پاك كردن حافظه پنهان (Clear Cache Memory) استفاده كنيد.

استفاده از حافظه ابري (Cloud) 

براي افزايش حافظه داخلي گوشي، شما مي توانيد عكس و ويدئوهاي خود را مستقيماً به روي فضاي ابري گوگل و يا سرويس هاي ديگر ذخيره كنيد. اگر سري به گالري خود بزنيد، متوجه مي شويد تعداد زيادي عكس و فيلم در گوشي شما ذخيره شده است، كه به علت ارزش معنوي علاقه اي به حذف آنها نداريد، اما به ندرت از آنها استفاده مي كنيد. شما مي توانيد اين عكس ها و ويدئوها را به فضاي ابري رايگاني كه در اختيار داريد انتقال دهيد.

در تمامي گوشي هاي با سايت اكانت گوگل، يك فضاي ابري رايگان با ظرفيت 15 گيگابايت در اختيار شما قرار مي گيرد. شما مي توانيد علاوه بر فايل هاي رسانه (عكس و فيلم) هر فايل ديگري را در اين حافظه ذخيره كنيد و در هنگام نياز آنها را دانلود كنيد. علاوه بر اين شما مي توانيد با اضافه كردن اكانت مايكروسافت و دراپ باكس به فضاي ابري بيشتري دسترسي پيدا كنيد. همچنين با نصب اپليكيشن هاي اين سرويس ها دسترسي به فايل ها و بارگذاري فايل بسيار ساده تر خواهد بود. بعد از آپلود فيلم ها و عكس هاي قديمي و يا همه آنها مي توانيد آنها را از گوشي خود حذف كنيد و فضاي زيادي را در گوشي خود خالي كنيد

استفاده از اپليكيشن هاي استريم موسيقي 

اگر از آن دسته از كاربراني هستيد كه حجم زيادي از حافظه گوشي شما به فايل هاي موسيقي تخصيص داده شده است و دائما در حال استفاده از اينترنت هستيد، مي توانيد به جاي ذخيره فايل هاي موسيقي در گوشي خود از سرويس هاي آنلاين استريم موسيقي براي گوش دادن به موسيقي استفاده كنيد. بسياري از كاربران علي رغم وجود فايل هاي موسيقي فراوان در گوشي، فرصت كمي براي گوش دادن به موسيقي دارند و در صورت استفاده از سرويس هاي استريم آنلاين، حجم اينترنت دانلودي آنها افزايش چشمگيري نخواهد داشت.

نحوه رفع مشكلات تلويزيون ايكس ويژن

نرم افزاري مانند Spotify يكي از محبوب ترين گزينه ها در اين زمينه است. علاوه بر اين مي توانيد با استفاده از برنامه Google Music فايل هاي موسيقي خود را در فضاي ابري آپلود كنيد و در زمان نياز استريم كنيد. علاوه بر اين مي توانيد براي افزايش حافظه داخلي گوشي، آهنگ هاي مورد نظر خود را كه دائماً به آنها گوش مي دهيد را دانلود كرده و بقيه فايل ها را از طريق استريم در دسترس داشته باشيد.

انتقال فايل به كامپيوتر 

اگر علاقه اي به استفاده از سرويس هاي فضاي ابري نداريد مي توانيد بسياري از فايل هاي عكس، فيلم و موسيقي خود را به كامپيوتر خود انتقال دهيد. بر خلاف گوشي هاي آيفون، دسترسي به اطلاعات گوشي و انتقال فايل گوشي به كامپيوتر و در نهايت افزايش حافظه داخلي گوشي كار بسيار آساني است. فقط دقت كنيد كه از كابل مناسب با قابليت انتقال ديتا براي وصل كردن گوشي به كامپيوتر استفاده كنيد.

بعد از وصل شدن گوشي به كامپيوتر، ممكن است پيغامي براي صدور مجوز دسترسي به فايل در گوشي نمايش داده شود. از كليد allow استفاده كنيد. حالا وارد My Computer يا This PC در ويندوز 10 شويد و وارد حافظه گوشي شويد. در فولدر Camera يا DCIM به عكس هاي خود دسترسي خواهيد داشت. براي واتساپ در پوشه Whatsapp و Media مي توانيد به عكس ها و فيلم هاي خود دسترسي پيدا كنيد.

استفاده از نرم افزار هاي آناليز حافظه 

اگر احساس مي كنيد براي افزايش حافظه داخلي گوشي، حوصله پاك كردن فايل هاي اضافي به صورت دستي را نداريد، مي توانيد از نرم افزارهاي پيشفرض گوشي براي آناليز حافظه و يا برنامه هاي توليد شده توسط شركت ثالث را نصب و استفاده كنيد.

در انتها، حتما سري به پوشه Downloads بزنيد. بسياري از فايل هايي كه در مرور زمان دانلود مي كنيد، در اين پوشه ذخيره مي شوند. شما مي توانيد در صورتي كه به اين فايل ها نياز نداريد، محتويات اين پوشه را  براي افزايش حافظه داخلي گوشي پاك كنيد. 

تعمير گوشي اچ تي سي

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۰ دى ۱۴۰۰ ] [ ۰۲:۴۳:۲۱ ] [ پوران دخت خدابخش ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

بهترين و با كيفيت ترين مقالات و آموزش ها را ميتوانيد در وبلاگ ما مشاهده كنيد. اينجا همان جايي است كه شما به مهارت و اطلاعات مورد نياز براي آشنايي و تعمير وسايل مد نظر خود را به صورت كامل و همچنين كاربردي كسب ميكنيد.
نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی