تعمير لپ تاپ دل
آموزش كامل و جامع تعمير لپتاپ دل

از ديگر انواع كانكتور‌هاي برق، كانتكتور برق فيوز خور است. در داخل اين نوع كانكتور، يك فيور شيشه‌اي ريز و با حساسيت بالا قرار داده شده و اگر جريان عبور از آن افزايش يابد، اين قطعه ذوب شده و جريان قطع مي‌گردد. لازم به تذكر است كه در تمامي جريان‌هاي آنالوگ، استفاده از اين قطعه، لازم و واجب است.

براي مثال اگر جريان ارسال شده به پي ال سي 4-20 ميلي آمپر باشد و جرياني بيش از اين مقدار كه تعيين شده است از سيم اتصالي به پي ال سي عبور كند، ممكن است اين فيوز بسوزد و در عوض پي ال سي آسيب نبيند. اين نكته نيز قابل ذكر ميباشد كه ، امكان استفاده از كانكتور برق فيوز خور در جاهايي كه برق DC براي خريد ترانس دست دوم وجود دارد نيز مفيد ميباشد. در نهايت مي توان گفت كه استفاده از كانكتور برق نه يك پيشنهاد كه يك ضرورت مي باشد. از اين رو بر اساس نياز كاري خود، كانكتور مناسب را انتخاب كنيد. در اين مقاله سعي شده انواع پر كاربرد اين كانكتور ها مورد بررسي قرار بگيرد.

ترمينال برق فشاري چيست؟

ترمينال برق فشاري از سري ترمينال برق چند منظوره و مناسب براي سيم هاي 0.5 تا 3.5 ميلي متر است. اغلب براي ولتاژ 250 ولت و روشنايي ويژه جريان 10 آمپر و اتصال سيم كشي برق به كار كي مي رود. اين محصول داراي كيفيت بالايي است كه جنس آن از پلاستيك هاي مهندسي شده و ضد آتش با كيفيت بالا ساخته شده و داراي گواهينامه CE اروپا مي باشد. عملكرد فيزيكي آن مناسب ارزيابي شده و گيره فشار از فولاد نرم با كيفيت بالا، كشش خوب، مقاومت بالا است و جريان برق در آن بر پايه هدايت مس بوده و همچنين مقاوم در برابر خوردگي و با دوام است.

كانكتور ترانس

يكي از قابل توجه‌ترين وظايفي كه مي‌توان براي ترمينال برق فشاري ذكر كرد، صرفه‌جويي اقتصادي در هزينه است. اين قطعه توان و قدرت لازم و كافي براي جايگزيني چسب‌هاي برق را داشته و از آنجايي كه مي‌تواند به دفعات مورد استفاده قرار گيرد، هزينه‌هاي ساختمان را كاهش خواهد داد. بالا بودن سرعت مونتاژ، بالا بودن ايمني، بالا بودن كارايي و اتصال سريع و بدون نياز به پيچ، از جمله مزيت‌هاي اين قطعه كاربردي است.

نحوه بستن ترمينال برق فشاري

براي آنكه ترمينال برق، وظيفه خود را به خوبي انجام دهد، بايد به درستي در جاي خود نصب گردد. نحوه بستن ترمينال برق فشاري، در ادامه آورده شده است.

گيره فنري را فشار دهيد.

سيم ها را وارد كنيد.

گيره را رها كنيد به طوري كه بلوك ها و اتصالات ترمينال در يك جعبه اتصال يا جعبه توزيع قرار بگيرند.

مزاياي استفاده از ترمينال برق فشاري

سريع و آسان براي استفاده

بلوك ترمينال و كانكتور مناسب براي هر برنامه

حداقل فضاي مورد نياز تراكم سيم كشي بالا را امكان پذير مي كند

سيم كشي هاي واضح و سازمان يافته در جعبه كنترل و جعبه هاي اتصال

نصب بدون تعمير و نگهداري

اتصالات دائمي و ايمن

كانكتور پيچي

كانكتور پيچي يا ترمينال پيچي با بدنه شيار دار خود كه مشخصه آن هاست به عنوان يك عايق به كار مي رود. با استفاده از شيار هاي طراحي شده بر روي آن به سادگي قابليت پيچاندن ترمينال را نمايش مي دهد. كانكتور هاي پيچي براي اتصال سيم ها به يكديگر ايده آل هستند.

از اين اتصالات پيچشي براي اتصال دو يا چند سيم برق در كاربردهاي مختلف استفاده مي شود. پوسته ترمو-پلاستيك ضد آتش باعث اتصال سريع و آسان چندين سيم رسانا مي شود. پيوست الكتريكي هنگامي حاصل مي شود كه سيم هاي پيچ خورده با درز فنر فلزي مارپيچ درون كانكتور تماس پيدا كنند. پيشنهاد مي شود درباره مقاومت الكتريكي بخوانيد.

در اين مقاله در مورد كانكتور برق يا ترمينال برق صحبت كرديم. مديران سايت ونوس گروپ، انواع كانكتور را در سايت درج كرده و اطلاعات كاملي را در رابطه با كانكتور برق و يا ترمينال برق در اختيار خريداران قرار داده‌اند. انواع و اقسام ترمينال برق توسط اين مجموعه ارائه شده و با حضور و وجود آن‌ها، امنيت در ساختمان، فراهم خواهد بود.

قيمت ترانس دست دوم

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ ] [ ۰۷:۳۴:۱۶ ] [ پوران دخت خدابخش ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

بهترين و با كيفيت ترين مقالات و آموزش ها را ميتوانيد در وبلاگ ما مشاهده كنيد. اينجا همان جايي است كه شما به مهارت و اطلاعات مورد نياز براي آشنايي و تعمير وسايل مد نظر خود را به صورت كامل و همچنين كاربردي كسب ميكنيد.
نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی