تعمير لپ تاپ دل
آموزش كامل و جامع تعمير لپتاپ دل

قاليشويي به شغل يا فرآيند شستشوي فرش و قالي اطلاق مي شود. سپس به فرآيند زدودن كثيفي، گرد و غبار و شستشوي فرش با آب و مواد شوينده گفته مي شود. اين كار را مي توان با دست يا ماشين انجام داد. شستشوي فرش به نوع و بافت فرش بستگي دارد. قاليشويي در ايران سابقه اي طولاني دارد.

قاليشويي (به انگليسي: Carpet cleaning) قبلاً به صورت دستي و با آب و صابون لباسشويي و جارو به صورت انفرادي يا گروهي انجام مي شد. امروزه با پيشرفت تكنولوژي و ظهور مواد شوينده جامد و ابزار، شستشوي فرش آسانتر و سريعتر شده است. قاليشويي امروزه بيشتر در كارخانه يا گاراژ، قاليشويي و با ماشين قاليشويي انجام مي شود و از گلخانه ها براي خشك كردن فرش استفاده مي شود. البته هنوز هم در نقاطي از ايران و خاورميانه دست ساز است.

انواع قاليشويي

قاليشويي به دو نوع فرش ماشيني و فرش دستبافت تقسيم مي شود. نوع قاليشويي و شوينده با توجه به نوع فرش انتخاب مي شود.قاليشويي به عنوان يك شغل در ايران ثبت شده و داراي اتحاديه قاليشويي و صنف قاليشويي مي باشد. انجمن صنفي قاليشويي تهران در سال 1351 تاسيس شد و امروزه به دليل كمبود منابع آبي از دستگاه هاي قاليشويي اتوماتيك با قابليت بازيافت فاضلاب در ايران استفاده مي شود.

 

قاليشويي چيست

 

مشكلات زيادي كه عمر فرش را كوتاه مي كند; اين چيزي است كه هنگام شستن فرش در خانه اتفاق مي افتد. حقيقت اين است كه خانه و حياط محيط هاي ايده آلي براي قاليشويي نيستند. از طرف ديگر قاليشويي يك كار تخصصي است. روش هاي نامناسب مي تواند آسيب جدي به فرش وارد كند و عمر آن را كاهش دهد. بنابراين قبل از توضيح بيشتر توصيه اكيد مي كنيم كه قاليشويي خود را به بهترين شركت هاي قاليشويي متخصص در اين زمينه بسپاريد.

هنگام نظافت فرش در منزل، عوامل زيادي براي فرش ايجاد مشكل مي كنند، مانند حمل و نقل فرش، محل شستشوي فرش، مواد شوينده، روش شستشو و نحوه خشك كردن. در عين حال قاليشويي توسط متخصصين حرفه اي انجام مي شود. همچنين هنگام نظافت فرش، مواد شوينده مناسب، ماشين آلات و تجهيزات قاليشويي و روش هاي نوين خشك كن از جمله مواردي است كه از آسيب ديدن فرش شما جلوگيري مي كند. جدا از اين موارد يادتان باشد كه اين روزها قاليشويي در منزل بسيار گران تمام مي شود. از نظر اقتصادي شستن فرش با قاليشويي مقرون به صرفه است.

اما وقتي صحبت از تميز كردن فرش مي شود، توانايي تميز كردن عميق تنها يك چيز است كه اهميت دارد. از آنجا كه تميز كردن بخار از آب گرم در دماي بسيار بالا استفاده مي كند. خشك شدن فرش ممكن است بيشتر طول بكشد. بسته به اينكه سيستم مكش تميزكننده چقدر خوب است و فرش چقدر ضخيم است، اين كار مي تواند از 45 دقيقه تا چند ساعت طول بكشد. در برخي موارد ديده ايم كه فرش ها پس از يك روز هنوز نمدار هستند. بنابراين اگر به يك اتاق عجله نياز داريد، ممكن است بخواهيد از روش تميز كردن فرش متفاوتي استفاده كنيد.

قاليچه، قاليچه يا قاليچه نوع وسيعي از پارچه است كه از پنبه، پشم و در برخي موارد ابريشم ساخته مي‌شود. كه معمولاً براي كف سازي استفاده مي شود به آن فرش پرزدار و بافته مي گويند. زيرا فرش و قاليچه اغلب نقش زيبايي دارند. امروزه به تزيينات نيز توجه مي شود، شهر تبريز به عنوان پايتخت جهاني فرش اعلام شده است.با اشاره به تاريخچه فرش تبريز مي توان گفت كه با توجه به قدمت تاريخي اين شهر. هنر قالي بافي بدون شك به دوران پيش از صفويه برمي گردد. مليله كاري در نيمه دوم قرن پانزدهم و در دوره صفويه از يك هنر ساده دولتي به هنر درباري درجه يك تبديل شد. فرش به شكل زير موجود است:

  • فرش دستباف
  • دستگاه قالي بافي

 

در زبان پهلوي واژه هاي مختلفي براي اشاره به نوع قيد به كار مي رود، بهترين حصير، خفاش يا باپ، شنوايي و فرش، و براي فرش و تخت، ويستارگ از ويستاردان آمده است كه در فارسي امروزي هستيم. . افزايش ناميده مي شود. اما نام قالي يا قالي از نام شهري به نام قلبان (منبع نام شهر نامعلوم است هر چند دژي وجود دارد و شهري نيست كه در انگليسي غالين جاكار و بردوان و به ارمني بردوان ناميده مي شود. ) ارمنستان كه در آن زمان بخشي از ايران باستان بود. در واقع فرهنگ لغت اميد واژه فرش را برگرفته از واژه تركي çalim به معناي فرش خاكستري با نخ و پشم به رنگ هاي مختلف تعريف كرده است.

آشنايي با قاليشويي شربت اوغلي

قاليشويي شربت اوغلي با استفاده از ناوگان حمل و نقل پيشرفته خود، مجهز به سرويس‌هاي مستقر در منطقه بهترين و نزديك‌ترين قاليشويي به شما همشهريان عزيز سراسر تهران مي‌باشد. در‌ راستاي ارائه خدمات هرچه سريع‌تر و رفاه حال مشتريانمان تصميم به افزايش و بروزرساني تمامي محدوده‌هاي سرويس‌دهي خدماتمان نموده‌ايم. شما عزيزان مي‌توانيد در سراسر تهران و حومه تنها با يك تماس و يا سفارش آنلاين خدمات (با تخفيف ويژه) از خدمات ما استفاده نماييد. افتخار نمايندگي اصلي قاليشويي شربت اوغلي همكاري با شما همراهان محترم و گرانقدر مي‌باشد.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۶ آذر ۱۴۰۱ ] [ ۱۱:۲۷:۱۳ ] [ پوران دخت خدابخش ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

بهترين و با كيفيت ترين مقالات و آموزش ها را ميتوانيد در وبلاگ ما مشاهده كنيد. اينجا همان جايي است كه شما به مهارت و اطلاعات مورد نياز براي آشنايي و تعمير وسايل مد نظر خود را به صورت كامل و همچنين كاربردي كسب ميكنيد.
نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی