تعمير لپ تاپ دل
آموزش كامل و جامع تعمير لپتاپ دل
ال سي دي لپ تاپ براي روشن شدن به برد كوچكي به نام هايولتاژ نيازمند است كه در صورت اينكه اين برد خراب شود تصوير به شما نمايش داده نمي شود بنابراين شما مي توانيد با مراقبت بيشتر از سيستم خود از اين برد محافظت كنيد. از ديگر دلايل خرابي LCD لپ تاپ شما مي تواند ريختن مايعات بر روي آن باشد كه در صورت بروز اين اتفاق سريعا آب يا ساير مايعات در سيستم شما نفوذ مي كند و به برد اصلي لپ تاپ آسيب وارد مي شود.
 
تعمير مانيتور-تعميرLCD-تعمير LED - گروه مهندسي سيف لند ايران

علائم خرابي ال سي دي مانيتور

لپ تاپ روشن مي شود. اما صفحه نمايش سياه است.با تكان صفحه نمايش خاموش و روشن مي شود.
لپ تاپ روشن مي شود. اما تصوير به شدت تاريك است. و در طول روشن بودن بيشتر تاريك مي شود.
لپ تاپ روشن مي شود. اما بعد از چند ثانيه تصوير صورتي يا تاريك مي شود.
لپ تاپ روشن مي شود. اما بعد چند بار چشمك زدن تصوير مي پرد.
لپ تاپ روشن مي شود. اما تصوير كاملا سفيد يا سياه است.
 
لپ تاپ روشن مي شود. اما قسمتي از تصوير به طور كامل سياه شده است.
لپ تاپ روشن مي شود.اما خطوط عمودي با رنگ هاي متفاوت روي صفحه نمايش وجود دارد.

خرابي فلت لپ تاپ

يكي از قطعاتي كه در لپ تاپ ها به كار رفته است فلت است. فلت در واقع نوعي كابل است كه بسته به نوع صفحه نمايش از دو نوع فلت ال سي دي و فلت ال اي دي تشكيل شده است. فلت LCD فلتي است كه براي لپ تاپ هايي با صفحه نمايش LCD استفاده مي‌ شود و پين‌ هاي بزرگتري نسبت به فلت هاي LED دارد. فلت LED فلتي است كه در لپ تاپ ‌هايي با صفحه نمايش LED استفاده مي‌ شود.

خرابي مادربورد

خرابي مادربرد در واقع قاتل اصلي سيستم شماست. مادربرد يكي از قطعات اصلي و حساس لپ تاپ شماست كه در صورت خرابي و با بروز اين مشكل سيستم شما خراب مي شود. با خرابي شدن مادربرد عملكرد دستگاه از كار مي افتد، زيرا پردازشگر به تنهايي با هيچ يك از قطعات ارتباط مستقيم ندارد و فقط يك پردازنده است. اين مورد باعث از كار افتادن ال سي دي لپ تاپ شما نيز خواهد شد.
 
عيب يابي و رفع ايراد مانيتور و تلويزيون

خرابي چيپ كارت گرافيك

واحد پردازش كارت گرافيك، چيپ گرافيك است. وظيفه اين واحد تبديل اطلاعات صفر و يكي به تصوير است. كارت گرافيك نيز يكي از همانند ساير كارت هايي تبديل داده باينري را انجام مي دهد كه براي قابل درك و فهم بودن اين اطلاعات براي كاربران، نياز است كه از يك اينترفيس و يا كارت استفاده گردد.
عوامل موثر در خرابي مانيتور
ضربه خوردن لپ تاپ هم به همان بدي آب خوردن است. در مواردي اين ضربه چنان شديد است كه سبب شكستگي صفحه مي‌شود و گاهي پيكسل‌ها مي‌سوزند و از بين مي‌روند.

نوسانات برق

در صورتي كه لپ تاپ شما مستقيم به برق وصل باشد و نوسانات زيادي داشته باشيد احتمال سوختگي پيكسل‌هاي صفحه ال سي دي وجود دارد.

آب خوردن صفحه لپ تاپ

خيس شدن و بدتر از آن خيس ماندن لپ تاپ يكي از بدترين اتفاقات ممكن براي لپ تاپ است. بنابراين در صورتي كه صفحه نمايش شما بالا نمي‌آيد و مي‌دانيد كه دچار آب خوردگي شده است اميدي به بهبود عملكرد آن نداشته باشيد و احتمالا صفحه LCD  لپ تاپ سوخته است و بايد به فكر جايگزين كردن ال سي دي سوخته باشيد.

علائم و نشانه‌هاي LCD سوخته

در موارد زير لپ تاپ شما احتمالا دچار سوختگي LCD لپ تاپ و يا مشكلي در ال سي دي شده است و بهتر است آن را نزد يك تعميركار لپ تاپ متبحر ببريد.
صفحه لپ تاپ كاملا سياه است: اگر شما لپ تاپ خود را روشن كرده‌ايد ولي صفحه آن سياه است و يا با باز و بسته كردن لپ تاپ صفحه آن دچار پرش مي‌شود، احتمالا مشكل از ال سي دي آن است.
صفحه لپ تاپ خيلي تاريك است: اگر صفحه نمايش شما بالا مي‌آيد اما خيلي تاريك است و يا در حين كار ناگهان تاريك مي‌شود نيز آن را پيش يك متخصص تعمير لپ تاپ ببريد.
صفحه ال سي دي به رنگ صورتي و يا سياه در مي‌آيد: در اين حالت هم كه بعد از مدتي صفحه سياه و يا صورتي مي‌شود هم مي‌توان به سوختگي ال سي دي مشكوك شد.
تصوير لپ تاپ پرش دارد و به اصطلاح چشمك مي‌زند: اگر پس از مدتي استفاده از لپ تاپ صفحه دچار پرش‌هاي زياد شد و ديگر نتوانستيد به درستي صفحه را ببينيد درصد زيادي احتمال آسيب به ال اسي دي وجود دارد.
بخشي از صفحه دچار هاله سياهي شده است و تاريك است: معمولا تاريك شدن قسمتي از صفحه سوختن تعدادي از پيكسل‌ها را به همراه دارد و امكان پيش روي آن هم زياد است.
صفحه سياه و سفيد مي‌شود: اگر لپ تاپ شما روشن مي‌شود و صفحه خاموش و روشن مي‌شود هم احتمال آسيب ال سي دي نيز هست.
خط‌هاي رنگي و عمود بر صفحه روي آن مشاهده مي‌كنيد: از ديگر نشانه‌هاي سوختن ال سي دي لپ تاپ نمايش خط‌هايي روي صفحه است كه معمولا هم رنگي هستند و از بين نمي‌روند.
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ ] [ ۰۳:۳۶:۴۶ ] [ پوران دخت خدابخش ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

بهترين و با كيفيت ترين مقالات و آموزش ها را ميتوانيد در وبلاگ ما مشاهده كنيد. اينجا همان جايي است كه شما به مهارت و اطلاعات مورد نياز براي آشنايي و تعمير وسايل مد نظر خود را به صورت كامل و همچنين كاربردي كسب ميكنيد.
نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی