تعمير لپ تاپ دل
آموزش كامل و جامع تعمير لپتاپ دل
اسيد بوريك، يك اسيد جامد است كه معمولاً به شكل كريستال هاي جامد سفيد رنگ وجود دارد. اين اسيد به عنوان يك تركيب تقريباً كم خطر براي توليد انواع محلول هاي شيميايي با اسيديته متفاوت به كار مي رود.
اين اسيد در قديم به عنوان يك گندزدا قلمداد مي شده است كه قادر بود باكتري ها و قارچ ها را از بين ببرد. پودر سفيد بوريك اسيد امروزه هم به عنوان درمان هاي خانگي در برخي فرهنگ ها استفاده مي شود. اين جامد معدني در آب حل مي شود و در دماي حدود 236 درجه سانتي گراد ذوب مي گردد.
اسيد بوريك را از واكنش عنصر بور با اسيد سولفوريك به دست مي آورند. بوراكس، يكي از تركيبات مشتق شده از اين اسيد است كه اغلب در تحقيقات علمي از آن استفاده مي شود. بوريك اسيد در صنايع مختلف نظير صنايع توليد انواع سموم دفع آفات و حشره كش ها، توليد كاشي و سراميك، محلول هاي گندزدا و ضد عفوني كننده، كشاورزي و ... به كار مي رود. در ادامه اين مطلب، اطلاعات كامل تري از اين اسيد به دست خواهيم آورد.

كاربرد اسيد بوريك در كشاورزي

يكي از موارد مصرف اسيد بوريك، استفاده از آن براي توليد حشره كش ها است. اين اسيد براي اولين بار در سال 1948 در ايالات متحده براي توليد نوعي حشره كش براي دفع سوسك ها، موريانه ها، مورچه هاي قرمز، كك و ... به كار رفت. اين سم براي از بين بردن سوسك ها و مورچه هاي خانگي بسيار مؤثر واقع شد. مكانيسم عمل حشره كش بر پايه اسيد بوريك، از بين بردن متابوليسم معدن جانوران بود. جانوران موذي پس از خوردن اين سم به سرعت از بين نمي روند بلكه مدتي طول مي كشد تا سم بر روي معده آن ها اثر كند.
اسيد بوريك به عنوان يك ماده مغذي براي جبران كمبود بور در گياهان به خاك يا محلول غذايي آن ها افزوده مي شود. ميزان مصرف اين اسيد جامد به گياهاني نظير گندم و جو بستگي به شرايط زمين كشت و گونه گياه دارد.

خطرات اسيد بوريك

قرار گرفتن طولاني مدت در معرض بوريك اسيد، مي تواند مشكلاتي جدي، نظير امراض كليوي و قلبي و عروقي را براي فرد به همراه داشته باشد.
ورود اين ماده به داخل بدن، به خصوص ورود از طريق مجراي دهان و بيني به داخل دستگاه تنفسي و يا دستگاه گوارش، موردي بسيار خطرناك و اورژانسي است كه حتي ممكن است سبب مرگ فرد گردد. حتي مي بايست از تماس اين ماده با زخم ها و جراحات باز و عميق بدن، خودداري كرد. در صورت مواجهه با چنين مواردي، براي جلوگيري از خطرات جدي، بايد فورا به پزشك مراجعه نماييد.
در صورتي كه كودكان در معرض اين ماده قرار گيرند، ممكن است با مشكلاتي نظير تحريكات پوستي مواجه گردند. بنابراين در هنگام كار با بوريك اسيد و استفاده از آن در موارد مختلف، كودكان را از محل موردنظر دور نگه داريد.
گرچه اسيد بوريك همانطور كه بالاتر هم گفته شد، كاربردهاي پرشماري در دنياي پزشكي دارد، اما استفاده از آن به منظور ضدعفوني زخم ها و سوختگي ها و شستشوي چشم و يا هر كاربرد پزشكي ديگر، مي بايست زير نظر پزشك و با تجويز وي صورت گيرد.
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ ] [ ۰۳:۴۵:۱۱ ] [ پوران دخت خدابخش ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

بهترين و با كيفيت ترين مقالات و آموزش ها را ميتوانيد در وبلاگ ما مشاهده كنيد. اينجا همان جايي است كه شما به مهارت و اطلاعات مورد نياز براي آشنايي و تعمير وسايل مد نظر خود را به صورت كامل و همچنين كاربردي كسب ميكنيد.
نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی