تعمير لپ تاپ دل
آموزش كامل و جامع تعمير لپتاپ دل

سوختن مداوم فيوز ماكروفر يكي از ايراداتي است كه حتي در مدرن‌ترين برندهاي توليدكننده مايكروفرها نيز شاهد بروز آن هستيم. اما دليل بروز اين عيب چيست و چگونه مي‌توانيم آن را تعمير و عيب يابي نماييم؟

براي بررسي دقيق موضوع سوختن مداوم فيوز ماكروويو در اين مقاله به بررسي عناوين زير خواهيم پرداخت:

سوختن مداوم فيوز ماكروفر

عيب يابي سوختن مداوم فيوز ماكروفر

سوختن و خراب شدن ديود علت سوختن مداوم فيوز ماكروويو

عيب يابي ديود خراب در ماكروفر

خرابي خازن دليلي بر سوختن مداوم فيوز ماكروفر

عيب يابي خازن سوخته در ماكروفر

نكات مهم در بررسي علت‌هاي خرابي ماكروفر

برخلاف ساير لوازم خانگي از قبيل تلويزيون، كولر گازي و غيره، عيب يابي مايكروفر و تعمير آن بدون دانش و تخصص كار بسيار خطرناكي مي‌باشد. بعد از قطع جريان برق ورودي مايكروفر هنوز مقدار زيادي ولتاژ در درون خازن و ساير قطعات وجود دارد كه منجر به برق گرفتگي و خطر مرگ مي‌گردد. به همين خاطر بايد با توجه به برند دستگاه، تعمير مايكروويو را به افراد حرفه‌اي و نمايندگي‌هاي مجاز بسپاريد. نكته دوم اينكه، علت‌هاي خرابي مايكروويو با توجه به نوع برند دستگاه ممكن است متفاوت باشد و در اين مطلب به خرابي‌هاي مشترك در بين تمام برندها اشاره خواهيم نمود.

سوختن مداوم فيوز مايكروويو به چند دليل رخ مي‌دهد. اين قطعه با قطعات بسيار حساسي در دستگاه در تعامل مي‌باشد.

سه قطعه اصلي همكار با فيوز در مايكروفرها عبارتند از:

ديود

خازن

مگنترون

تاريخچه توليد و استفاده از پيچ و مهره

اين سه قطعه كاركرد بسيار مهمي در مايكروفرها داشته و با ولتاژ بري بسيار زيادي نيز كار مي‌كنند. از اين رو براي عيب يابي سوختن مداوم فيوز مايكروفر بايستي به نحوه عملكرد اين سه عضو اصلي ماكروفر خودتان نگاه كنيد.

كار نكردن لامپ مايكروفر

علت خراب شدن مايكروفر در برخي از مواقع ممكن است به معناي كار نكردن لامپ دروني دستگاه باشد. وضعيت لامپ مايكروفر در صورت خرابي ممكن است خاموش، كم نور و يا چشمك زن باشد كه روش‌هاي برطرف شدن هر يك متفاوت است. به عنوان مثال، اگر لامپ روشن نمي‌شود به معناي سوختن كامل آن است و بايد تعويض شود. اگر لامپ كم نور باشد، بايد تنظيمات دستگاه مجدد انجام شوند. در شرايطي كه لامپ چشمك زن مي‌باشد باز هم به معناي مشكل از لامپ است و بهتر است تعويض شود.

خاموش شدن ناگهاني؛ علت خرابي مايكروويو

در برخي از مواقع ممكن است مايكروفر در حين كار به طور ناگهاني خاموش شود. براي عيب يابي مايكروفر در اين شرايط لازم است چند قطعه را بررسي و تعميرات لازم را براي آنها انجام دهيد. اولين دليل و رايج‌ترين مورد در اين شرايط، خراب بودن ميكروسوئيچ هاي درب مايكروفر مي‌باشد كه باز و بسته بودن درب را به اشتباه تشخيص مي‌دهند. از آنجا كه باز بودن درب مايكروفر باعث متوقف شدن عملكرد دستگاه مي‌گردد، در نتيجه با خراب شدن اين ميكروسوئيچ ها مايكرويو به يكباره خاموش مي‌شود. تعويض ميكروسوئيچ بهترين راهكار در اين شرايط خواهد بود.

علاوه بر اين، خراب شدن برد اصلي و همچنين صفحه لمسي و يا كليدهاي مايكروفر نيز مي‌توانند از علت‌هاي خرابي مايكروفر به شمار روند. همان طور كه مي دانيد برد اصلي از مهم‌ترين قطعات در هر دستگاه مي‌باشد و با توجه به قيمت بالاي آن، بهتر است ابتدا ساير قطعات تست شوند و در نهايت برد را بررسي و در صورت نياز تعمير كنيد. اگر از افراد حرفه‌اي در حوزه تعمير مايكروفر بوش، سامسونگ، دوو و غيره و با توجه به برند دستگاه راهنمايي و مشاوره بگيريد، اين افراد ترجيح مي‌دهند برد را تعمير كنند تا تعويض؛ چون هزينه تعويض آن زياد مي‌باشد.

 تعمير ماكروفر

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ ] [ ۰۱:۵۱:۰۹ ] [ پوران دخت خدابخش ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

بهترين و با كيفيت ترين مقالات و آموزش ها را ميتوانيد در وبلاگ ما مشاهده كنيد. اينجا همان جايي است كه شما به مهارت و اطلاعات مورد نياز براي آشنايي و تعمير وسايل مد نظر خود را به صورت كامل و همچنين كاربردي كسب ميكنيد.
نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی